12 Mayıs 2011 Perşembe

Yahoo Montessorri Grubunda yayınlanan sorular ve cevapları ve Melis'ten bir öneri soru?

Montessorri yahoogroupta ara ara sorulan soruları bizde Melis'le takip ediyoruz. Açıkcası her çocuktan farklı yaklaşımlar oluyor. Büyüklerden ise Melis'in amcası hariç hiç doğru cevap veren olmadı bugüe kadar. Ne kadar ezberci bir sistemden geliyormuşuz biz meğersem...

Anne: Kutup ayıları neden penguenleri yemez?
Melis: Çünkü onlar serttir. Kutup ayıları balık yer.
Melisin kuzeni(5 yaş): Balıkları yerler..
Anne: Fillerin kulakları neden büyüktür?
Melis: Çünkü onların vücutlarıda çok büyük.
Melisin kuzeni: Sinekleri ve böcekleri kovalamak için
Anne: Zebralar neden çizgilidir?
Melis: Çizgili anneleri olduğu için.
Melisin kuzeni: Korunmak için

Ve dün gece yatarken:
Kitaplar okunur... Hikayeler anlatılır tam uyuyor bir sessizlik hakim
Melis: Anne şiimdide ben sana bir soru sorabilirmiyim?
Anne: Tabiki
Melis: Kurbağalar neden yeşildir?
Anne: Hık mık Gölde farkedilmemek için olabilir. (Ama aklından yarın hemen internetten bakmalıyım cevabı dolanır...)
Melis: Bir düşün bakalım....

Bitirim nesilller bunlar ya.....

4 yorum:

Deli Anne dedi ki...

en de devamlı ımm.. gak.. guk halindeyim ama şöyle yapıyorum.. dur hemen araştırayım deyip bakıyorum internetten işin içinden çıkamayınca..

Unknown dedi ki...

bayılıyorum çocukların bu enteresan sorularına , çok yaratıcılar :))))))))))

Unknown dedi ki...

Bencede çok yaratıcılar ve internet iyiki var zaten artık ne sorsa hemen cepten bakıyorum teknolojik anneler yaratıyor bu yaratıcı çocuklar:)

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc