5 Ocak 2013 Cumartesi

Montessori egitim sistemiyle bir nesil yetistirmek



Hayat tesaduflerden ibarettir. Melis 4 aydir resim kursuna gidiyor. Her haftasonu onun icin ayri bir heyecan. Bu heyecanla kursun ona kattiklari ise her gecen gun katlanarak artiyor. Herkesin cocugunu baleye yuzmeye baskete gonderdigi bir ortamda resim kursuna gitmesi bazi arkadaslarimca yadirganmiyor degil. Ama Adem Gunesin bir kitabinda okudugum can alici bir konu var. Ebeveynlerin cocugunun yeteneklerini kesfetmesi. İste ben Melisi dogurmak disinda Allah tarafindan bize misafir olarak verilen bu ruhun yetenegini kesfetmekten kendimi hep sorumlu bildim.

Neyse iste bugun gene bizim kurs gunumuzdu. Sevgili resim ogretmenimiz Kamil Cakmak ile Melis ve yetenegi uzerinde konusuyorduk. Derken iceri bir kiz cocugu daha geliyorduki hocamiz bak iste bir yetenek daha geliyor dedi. Gelen Yagiz idi. İlk defa tanistigim Yagiza hangi okulda okudugunu yasini falan sordum. Sonrada nerede naokulunu okudugunu sordugumda aldigim cevap bizim okul olduguydu. Bu arada Kamil hocamda Yagiz ve Melisin kabiliyetlerinden bahsediyorduki Hocama dedimki İkiside ayni okulda ayni egitim sisteminde okumus- okuyorlar. MONTESSORİ. Demekki cocugun kendi kendine yeterlilikleri, ozguvenini gelistirmesi, kaslarini kullanma becerisi, dil gelisimi, pratik yasama donuk becerileri elde etmesi, cografyayi ulke kulturlerini ogrenmesi ve tum bunlari el goz koordinasyonu ile gerceklestirmesi ve bu koordinasyona  diger tum duyularini dahil etmesinin ancak cocuga 3-6 yasta kazandirilabilir. Tum bu egitimin bir yontem dahilinde yapilmasi cok onemli. Bu egitim yontemi-sistemi ise sadece ne kadar eski oldugunu dusunsenizde MONTESSORİ dir. Ben kizimi 3 yasindan beri bu sistemin onerdigi yonteme uygun olarak yetistirmeye calistim-calisiyorum. Ve bugun daha 5,5 yasindaki kizimin ince kaslarini kullanabilmesindeki farkliligini ogrendigimde onunla gururlandigim kadar kendimle ve bu egitim sisteminde yetistirebildigim icin Maria Montessori ile ve en onemliside bu dogru yontem ile gercek bir Montessori egitimi verdigi icin okul kurucumuzla ve ogretmenlerimizle bir kez daha gururlandim. Ve ne dusundum biliyormusunuz keske her cocuk en az 1 yil bu egitimi alabilse. Belkide cok metakli kesfe acik arastirmaci ve ruhsal acidan dingin nesiller yetistirebilirdik. Sevgili Melis umarim ileride aldigin bu egitimin sende farkina varir ve iyi nesillerin yetismesine katkida bulunursun bir kiz cocugu olarak en buyuk gorev bizlere dusuyor cunku. Eger bir gun bu devletin anasi olmak istiyorsak...

Posted via Blogaway

Hiç yorum yok: